ריצת טמפו למשך 30 דקות


13 Jul
13Jul

בתכנון היום – ריצת טמפו לשיפור סיבולת השריר. 

תוכנית האימון הינה: 20 דקות בקצב 4:50 דקות לק"מ, 10 דקות בקצב 6 דקות לק"מ, 20 דקות בקצב 4,50 דקות לק"מ. 

בשבוע שעבר, בעת ביצוע אימון הטמפו, לא עמדתי בקושי והורדתי הילוך, יחסית לתכנון. מקווה שהפעם התוצאה תהיה יותר מעודדת. 

מקום ביצוע האימון – על ההליכון בחדר הכושר הממוזג. 

מתחיל את האימון ב 10 דקות חימום בקצב 6 דקות לק"מ. הגוף עדין קר כך שהקצב מרגיש לי מהיר מידי.

כל מספר דקות מעלה את הקצב כך שארגיל את הגוף לריצה המהירה הצפויה בהמשך. 

מתחיל את הדקה האחרונה, לפני ביצוע האימון העיקרי, בקצב של 5:30 דקות לק"מ. 

עוד כמה שניות מתחיל האימון העיקרי ולהעלות מהירות. רק המחשבה על משך הזמן שאצטרך להחזיק מעמד באותה מהירות גורמת לי לחששות ועייפות. 

זהו, הגיע הרגע ומעלה את הקצב ל 4:50 דקות לק"מ. 

לוקח לרגליים קצת זמן להתרגל לקצב החדש אבל לאט ובזהירות נכנס לקצב. 

פסיכולוגית, קשה לי לראות כמה זמן נשאר לי ולכן מעלים את שעון התצוגה מההליכון ומתחיל לספור צעדים, לספור עד 100 בקצב איטי, כל דבר שיעזור לי להעביר את הזמן ולהסיח את מחשבותיי מהזמן שנותר. 

מרגיש עייף, מתנשף, מזיע....מתי נגמר הסיוט הזה? אומר לעצמי אבל מיד חושב על המטרה שלשמה רץ, דבר הנותן לי אנרגיה להמשיך לעוד מספר שניות עד למחשבה הבאה שצצה לה.

לדעתי, עברו כבר 20 דקות, משכנע את עצמי. בוא נציץ ונראה, כאשר לוקח בחשבון שאם אגלה שלא הערכתי את הזמן בצורה נכונה ואגלה שנשארו עוד מספר דקות נוספות לריצה, הדבר יוריד לי את המוטיבציה להמשיך. 

לוחץ על הצגת התצוגה ורואה שעברתי בדקה את היעד. איזה כייף.... 

מוריד מיד את המהירות לקצב 6 דקות לק"מ. פתאום זה נראה לי ממש איטי יחסית לקצב הקודם, מה שמראה שהכל יחסי, כמו בחיים עצמם.

לפי התוכנית, אמור לרוץ 10 דקות בקצב הזה ולאחר מכן שוב 20 דקות בקצב המהיר של 4:50 דקות לק"מ. 

לפי מצבי הגופני, אני מבין שאין סיכוי שאצליח לעמוד בעוד 20 דקות מהירות ושוב, כמו שבוע שעבר, מחליט על שינוי תוכנית של הרגע האחרון ולבצע 2 סטים של 10 דקות כל חזרה הבנויות מ- 5 דקות בקצב 6 דקות לק"מ ולאחר מכן 5 דקות בקצב 5 דקות לק"מ. 

מסיים את האימון בריצה קלילה של 5 דקות על מנת להוריד דופק. 

שוב, לא עמדתי במטרה שהצבתי לעצמי בריצת הטמפו. 

לא יודע למה לייחס את זה. האם לייחס  להליכון, שהריצה בו מאוד משעממת ומונוטונית או אולי המטרות שמציב לעצמי קצת גדולות עלי בשלב הזה. 

אצטרך לחשוב מה עושים בנדון. 

עד אז, נתראה באימון הבא.

02Jun
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.