תוכנית אימון ריצה


ריצה טומנת בחובה קשת רחבה של תועלות ובין היתר: בכוחה לשפר את איכות השינה ומצב הרוח, היא מסייעת בשריפת קלוריות והפחתה במשקל, היא משפרת את זרימת הדם והחמצן בגוף,  היא תורמת לשיפור בריאות העצמות והמפרקים ורשימת התועלות עוד ארוכה..
יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל תועלות הריצה, ישנה חשיבות גבוהה לנושא ההתמדה והתאמת אימוני הריצה עבור המתאמן – וזאת בהתבסס על פרמטרים שונים כמו: גיל, מצב בריאותי, רמת הכושר, העדפות אישיות, לוחות זמנים ועוד.. מהסיבה הזאת, יצירת תוכנית אימון ריצה מסודרת ומותאמת אישית, מהווה כדרך האופטימאלית להנאה מכול התועלות הטמונות בריצה. 

תכנית ריצה למרתון

אז בעוד שישנם כאלו אשר רצים בכדי ליהנות מתועלות הריצה וכמובן, גם עבור הנאה, ישנם אחרים אשר בנוסף, גם מציבים לעצמם מטרות שונות, כמו הכנה לקראת מרתון ריצה.
בכדי להגיע מוכנים למרתון ריצה, חשוב מאוד להקפיד כי אותה תוכנית אימון ריצה תותאם באופן פרטני עבור דרישות המרתון – כמובן, שבהליך יצירת התוכנית, חשוב לבדוק מה הדרישות והצרכים של המתאמן, האם זאת הפעם הראשונה בה הוא משתתף במרתון? או אולי מדובר באצן מנוסה, אשר המטרה שלו היא לשפר את זמני הריצה? גם אורך המרתון ותנאי הריצה מהווים כפרמטרים אשר ישפיעו במידה רבה על תוכנית הריצה.
כמובן, שבהליך הרכבת אותה תוכנית אימוני ריצה, יש לשים דגש על נושא הדרגתיות – לדוגמא, אם מדובר במתאמן אשר עושה את צעדיו הראשונים בעולם הריצה, תחילה, יותאמו לו אימונים קצרים יותר ותדירות נמוכה יותר ולאט לאט התדירות, האורך ורמת הקושי של האימונים יעלו.

תוכנית אימון ריצה מותאמת אישית

 
בתור מאמן ריצה מקצועי ומנוסה, אני יכול להעיד כי תוכנית אימון ריצה פרטנית ומותאמת אישית, מהווה כאמצעי חשוב ומשמעותי, אשר בכוחו להבטיח: התמדה, דבקות במטרה והשגתה.
מהסיבה הזאת, אני שם דגש מיוחד על התאמת תכנית ריצה פרטנית לכל אחד מהמתאמנים ועושה זאת בשיתוף עם המתאמן ובהתבסס על שיחת היכרות אישית עמו, על הבנה מקיפה של הצרכים, הציפיות והמטרות אותן הוא מעוניין להשיג ועל התאמה למצב הגופני ולרמת הכושר של המתאמן.
לפרטים נוספים על קבוצות הריצה ועל תוכניות הריצה, מוזמנים ליצור עמי קשר כבר היום.