תוכנית אימונים למרתון


מרתון ריצה, מהווה את גולת הכותרת עבור רבים מחובבי הריצה. מרתונים מתקיימים הן בארץ והן בערים שונות בעולם וכל מרתון שכזה, טומן בחובו אתגר, הנאה וחוויה מופלאה.

אבל, בכדי שאותו מרתון נכסף, אכן יענה על מלוא הציפיות ממנו, קיימת חשיבות גבוהה להגיע אליו מוכנים – ויש לקחת בחשבון, שההכנה מהווה כהליך ארוך הדורש דבקות במטרה והתמדה. 

כחלק מכך, בכדי הגיע למרתון ברמת מוכנות גבוהה, ישנה חשיבות גבוהה להכנת תוכנית אימונים למרתון. הליך הכנת תוכנית אימונים למרתון

בהליך הכנת תוכנית אימונים למרתון, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על מספר פרמטרים – אשר יאפשרו לתוכנית להיות מתאימה ואפקטיבית. בין אותם הפרמטרים:

  • אורך המרתון – כך לדוגמא, תוכנית אימונים לריצת 10 ק"מ תהיה שונה מאותה תוכנית אימונים  לריצת 5 ק"מ.
  • זמן התוכנית – הזמן אשר נותר עד למרתון, יהוה גם הוא כגורם אשר ישפיע על תוכנית אימונים למרתון. 
  • רמת הכושר – רמת הכושר והמוכנות של המתאמן מהווה גם היא כפרמטר הנלקח בחשבון בעת הכנת תוכנית האימונים.  
  • מטרה – יש מתאמנים שהשאיפה שלהם תהיה לסיים את המרתון בפרק זמן מסוים (לשפר תוצאה) ולהבדיל, יש גם מתאמנים (לרוב, כאלו אשר עומדים לפני המרתון הראשון שלהם), אשר המטרה היחידה שלהם תהיה לסיים את המרתון ולזמן תהיה פחות חשיבות בעבורם. 
  • לוחות זמנים וצרכים אישיים – כמובן, שבהליך הכנת תוכנית אימונים למרתון, יש לשים דגש גם על לוחות הזמנים, ההעדפות והצרכים של המתאמן.

חשיבותה של התמדה

בתור מאמן ריצה בעל רזומה עשיר בהכנה למרתונים, חשוב לי לציין, שבכדי לעמוד באותה תוכנית אימונים למרתון, יש חשיבות גבוהה לכוח הרצון ולמוטיבציה – תוכנית שכזאת, מצריכה לצד אימוני ריצה גם הכנה מנטלית והקפדה על תזונה מתאימה. 

התוכנית כוללת לרוב – ריצות אינטרוולים, ריצות נפח וריצות למרחקים בינוניים – כאשר, ישנה עלייה הדרגתית בקושי האימונים. 

אם מדובר בתוכנית אימונים לקראת המרתון הראשון שלכם, יש לקחת בחשבון, שהדרך יכולה אולי להיראות לכם לא פשוטה אבל, ברגע שתשיגו את המטרה ותסיימו את המרתון בהצלחה, אתם עתידים ליהנות מחוויה מספקת ועוצמתית, אשר, הזיכרון ממנה ילך אתכם לאורך שנים – ולעיתים לכל החיים. 

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית אימונים למרתון, מוזמנים ליצור עמי קשר.