אימון בטן למתחילים

שרירי הבטן הינם קבוצת שרירים המהווים חלק משרירי הליבה (השרירים האחראים על ייצוב הגוף ותמיכה בעמוד השידרה).

קיימת חשיבות רבה לחיזוק שרירי הליבה. כל תנועה בגוף, כל פעולה, אף הפשוטה ביותר, מושפעת מחוסנם של שרירי הליבה ולכן, כחלק מחיזוק שרירי הליבה בגוף, כל תכנית אימונים תכלול בתוכה גם תרגילי בטן לחיזוקם.

כאמור בטן חזקה אחראית על היציבות  שלנו, מונעת כאבי גב, מונעת פציעות עתידיות ויוצרת מראה אסוף ובריא. ישנה חשיבות רבה לעבודה ממוקדת על שרירי הבטן. 

מדובר באזור בו השינוי לא מגיע ביום אחד ונדרשת עבודה הדרגתית והתמדה לאורך זמן בכדי לראות תוצאות משמעותיות. כאשר לכל אחד קצב התקדמות ומטרות שונות.

קצת על שרירי הבטן

המבנה האנטומי של הבטן זהה אצל כולם ומתחלק לארבעה קבוצות שרירים: אלכסונים חיצוניים, אלכסונים פנימיים, שרירי הליבה והשריר הרחב בטני. 

עבודה נכונה על הבטן צריכה להתמקד בכל אותן קבוצות שרירים. 

ישנם מגוון תרגילים במנחים שונים המאפשרים להתמקד בקבוצת שרירים ספציפית או במספר קבוצות במקביל. 

אימון בטן למתחילים עם אפקטיביות גבוהה

מתאמנים מתחילים חולמים על שרירי בטן בולטים המכונים "קוביות". אכן, ניתן להשיג תוצאה טובה באמצעות אימוני בטן ממוקדים. אך חשוב לציין שבמידה וקיים בגוף שומן בטני, אימוני בטן לבד אינם מספקים ונדרש לשלבם עם תזונה נכונה וגירעון קלורי. צמצום אחוזי השומן, בשילוב אימוני בטן ואימונים לשריפת שומן יהיו אפקטיביים ביותר ויסייעו בהשגת המראה החטוב. 

תרגילים עבור אימון בטן למתחילים

ישנם מספר רב של  תרגילי בטן, כאשר התרגילים השכיחים ניתנים לביצוע במספר וריאציות.לדוגמא, תרגיל הפלאנק שנקרא גם בטן סטטית. בו המתאמן נמצא במנח סטטי על המרפקים וקצות אצבעות הרגליים. במנח הנ"ל, שרירי הבטן עובדים בצורה אפקטיבית ביותר. וריאציה נוספת לתרגיל הפלאנק הינו הפלאנק הצידי לימין ושמאל על מנת לחזק את שרירי המותן, הכתפיים והגב.