אימוני אירובי למתחילים

אתם עומדים מול המראה בפעם המי יודע כמה ולא מבינים איך שוב פעם העליתם במשקל. שנים שאתם נלחמים בו ומנסים להורידו, מצליחים להפחית כמה קילוגרמים אבל חוזרים ועולים מהר מאוד. אתם מתוסכלים ומבינים שמשהו צריך להשתנות. אתם צריכים לסגל לעצמכם הרגלים בריאים ולא לעשות עוד דיאטה כזו או אחרת (אם כי תזונה נכונה ובריאה זה תמיד חשוב). אתם יודעים שהדבר הנכון בשבילכם הוא להתחיל להזיז את עצמכם ולבצע פעילות אירובית כלשהי. השאלה הבאה שאתם כנראה שואלים את עצמכם הינה איך מבצעים אימון אירובי אפקטיבי, אימון אירובי המותאם לכם, מתאמנים מתחילים? אנסה בקצרה להסביר מדוע אימוני ריצה הם הדבר הנכון למתאמן המתחיל וכן יתרונות האימון במסגרת קבוצתית.

אימוני אירובי למתחילים – היתרונות

תחילה נסביר מהי פעילות אירובית:

פעילות אירובית הינה פעילות שבה נעשה שימוש משמעותי במערכת הלב, כלי הדם  והנשימה, על מנת לספק אנרגיה לשרירים הפועלים בזמן האימון.על מנת שהפעילות תוגדר אירובית  היא אמורה להיות מבוצעת בעצימות נמוכה עד בינונית ולפרק זמן ארוך יחסית.

בעת ביצוע פעילות אירובית רוב ההאנרגיה הנצרכת מהגוף לצורך הפעילות מגיעה משריפת שומנים.

כיום הדרך הנפוצה והזולה לבצע אימון אירובי הינה הליכה או ריצה. אימוני ריצה בפיקוח מאמן ריצה אשר מתאים את האימון לרמת המתאמן  תורמים לבריאות הגוף בדרכים רבות הכוללות בין השאר שיפור המערכת החיסונית בגוף והפחתת הסיכויים לחלות במחלות שונות כגון, סוכרת, יתר לחץ דם וסוגים שונים של סרטן. הפחתת כמות השומנים והסוכר בדם ומניעת מחלות לב שונות. בנוסף, ריצה בצורה מבוקרת משפרת משמעותית את חוזקם של העצמות וצפיפות העצם לטווח הרחוק.

בנוסף לשיפורים הפיזיולוגים שצויינו כאמור, השיפורים שניתן לחוש ולראות באופן מידי הינם: שיפור במצב הרוח הכללי תחושה הנובעת מהפרשת הורמון במוחנו אשר נקרא אנדרופין אשר משרה תחושה עמוקה של שלווה ואופטימיות. ריצה תורמת רבות להרזיה וחיטוב הגוף, כמובן בשילוב של תזונה מתאימה. היום ברור כי הרזיה איננה  רק עניין של מראה חיצוני אלא גם של בריאות ואיכות חיים.


יתרונות האימון במסגרת קבוצתית – אימוני אירובי למתחילים ובעיקר אם מדובר על אימון ריצה יכולים להתבצע באופן עצמאי, קבוצתי או משולב. עבור רצים בתחילת דרכם אשר מעוניינים לבצע אימון אירובי למתחילים, הדבר מצריך מוטיבציה גבוהה, כוח רצון והתמדה על מנת לעמוד במטרות וביעדים שנקבעו.

בנוסף, בהעדר ניסיון ריצה ועודף מוטיבציה של הרץ בעיקר בשלבים הראשונים, על מנת לראות תוצאות במידי, קיים סיכון רב לפציעות מסוגים שונים אשר עלולות להשביתו מפעילות לזמן ממושך. אימונים במסגרת קבוצתית נותנים מענה לרוב הסוגיות הנ"ל.

האימונים מפוקחים ע"י מאמן ריצה מוסמך ומנוסה, אשר מתאים את האימון ליכולתו הנוכחית של המתאמן ובכך מקטין משמעותית את סיכויי הפציעות העתידיות.

בנוסף, קבוצת אנשים בעלי רמה ומטרה משותפת הינה כוח משמעותי ברמה הפסיכולוגית.

בעת ביצוע אימונים עצימים וקשים, עידוד מצד החברים לקבוצה יכול לתת את הכוח הנוסף "הבוסט הנדרש" להצלחת האימון. בנוסף, אימונים קבוצתיים בימים ובשעות קבועות יוצרות הרגשת מחוייבות עצמית וקבוצתית, דבר המסייע רבות בתהליך ההתמדה.