חשיבותה של תוכנית אימונים פרטנית לריצת מרתון


ריצת המרתון הינה ריצה למרחק 42.195 ק"מ ומהווה את גולת הכותרת עבור רבים מחובבי הריצה. 

מרתונים מתקיימים הן בארץ והן בערים שונות בעולם כאשר כל מרתון שכזה טומן בחובו אתגר, הנאה וחוויה מופלאה.

אולם, בכדי שאותו מרתון נכסף אכן יענה על מלוא הציפיות ממנו קיימת חשיבות רבה להגיע אליו מוכנים ויש לקחת בחשבון שההכנה מהווה תהליך ארוך הדורש דבקות במטרה והתמדה.  

כחלק מכך, בכדי להגיע למרתון ברמת מוכנות גבוהה ישנה חשיבות רבה להכנת תוכנית אימונים פרטנית למרתון.

בהליך הכנת תוכנית אימונים למרתון קיימת חשיבות רבה לשים דגש על מספר פרמטרים אשר יאפשרו לתוכנית להיות מתאימה ואפקטיבית.

בין אותם הפרמטרים, יש לשים דגש על::

  • אופי המרתון –מיקום המרתון, תנאי השטח, התקופה בשנה בה מתקיים המרתון ועוד
  • זמן התוכנית – הזמן אשר נותר עד למרתון, יהוה גורם אשר ישפיע על אופי תוכנית האימונים. 
  • רמת הכושר – רמת הכושר והמוכנות של המתאמן 
  • מטרה – ישנם מתאמנים שהשאיפה שלהם תהיה לסיים את המרתון בפרק זמן מסוים (לשפר תוצאה) ולהבדיל ישנם מתאמנים (לרוב, כאלו אשר עומדים לפני ריצת המרתון הראשונה שלהם), אשר מטרתם היחידה תהיה לסיים את ריצת המרתון ולזמן תהיה פחות חשיבות עבורם. 
  • לוחות זמנים וצרכים אישיים – כמובן, שבהליך הכנת תוכנית אימונים למרתון, יש לשים דגש גם על לוחות הזמנים, ההעדפות והצרכים של המתאמן.

חשיבותה של התמדה

בתור מאמן ריצה בעל רזומה עשיר בהכנה למרתונים חשוב לי לציין שבכדי לעמוד באותה תוכנית אימונים למרתון ישנה חשיבות רבה לכוח הרצון ולמוטיבציה. 

תוכנית שכזאת מצריכה לצד אימוני ריצה גם הכנה מנטלית והקפדה על תזונה מתאימה. 

התוכנית כוללת מגוון סוגי אימונים כגון ריצות טמפו ואינטרוולים, אימוני כוח לחיזוק שרירי הרגליים ושרירי הליבה וכן ריצות נפח (שנועדו לפתח את הסיבולת האירובית) כאשר ישנה עלייה הדרגתית בקושי ועצימות האימונים עם הזמן.

אם מדובר בתוכנית אימונים לקראת ריצת המרתון הראשונה שלכם יש לקחת בחשבון שהדרך יכולה אולי להיראות לכם לא קלה אבל ברגע שתשיגו את המטרה ותסיימו את המרתון בהצלחה אתם עתידים ליהנות מחוויה מספקת ועוצמתית אשר הזיכרון ממנה ילך אתכם לאורך שנים ולעיתים לכל החיים. 

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית אימונים למרתון, מוזמנים ליצור עמי קשר.