תכנית אימונים לגילאי 40 +

אורח חיים בריא כולל בתוכו מרכיבים רבים. שמירה על תזונה מאוזנת, הקפדה על שתיית מים, ביצוע בדיקות שגרתיות לפי הצורך וניהול מעקב שוטף אחר המדדים השונים. בתוך כל זה חשוב מאוד להכניס תכנית אימונים מותאמת גיל. 

ההתאמה של תכנית האימונים לגיל הכרחית והיא כוללת בתוכה תרגילים מיוחדים שלוקחים בחשבון את היכולות והמגבלות של כל מתאמן. 

אימונים לגילאים בוגרים-

בייחוד בגילאים אלו, על תכנית האימונים להיות בנויה באופן אישי וכן עליה להתבצע בהדרגתיות ובהתאם ליכולות של כל מתאמן.

 לפני תחילת האימונים, על המתאמן  לעדכן את המאמן על בעיות אורטופדיות, מגבלות והמלצות רפואיות שונות וכן להציג אישור רפואי המאפשר לו לבצע פעילות ריצה. במקביל על המתאמן להיות עירני לכאבים או לשינויים פיזיולוגיים שאינם נעימים לו במהלך האימון ולדווח על כך למאמן. 

באשר לסוגי האימונים, מומלץ לשלב פעילות אירובית עם פעילות אנאירובית ותרגילי גמישות.

פעילות אירובית - 

פעילות אירובית מחזקת את השרירים, סיבולת לב ריאה, יציבה ומשפיעה מאוד על מצב הרוח. הפעילות האירובית יכולה לכלול בתוכה הליכה, ריצה שחיה ואפילו רכיבה על אופניים. הפעילות האירובית חייבת להיות מבוקרת תוך שמירה על רמת דופק של 55-70% מהדופק המירבי.

פעילות אנארובית - 

יחד עם פעילות אירובית מומלץ לשלב גם פעילות אנאירובית הכוללת שלל תרגילי כח. ניתן לבצע את התרגילים באמצעות מכשירים ואביזרים, אך ישנם מאמנים שיעדיפו דווקא להשתמש באימון כנגד משקל הגוף. בשיעורים אלו ניתן לחזק קבוצות שרירים שונות, לעצב את הגוף ולבצע התעמלות בונה עצם שכל כך חשובה בגילאים הבוגרים. 

תרגילי גמישות - 

תרגילי גמישות בגילאים הבוגרים מאפשרים לשמור על טווחי תנועה שלאט לאט אובדים. התרגילים עובדים על המפרקים השונים ומסייעים בשמירה על יציבה נכונה בשילוב שיפור יכולת התנועה.

פעילות גופנית לגוף ולנשמה -

מרבית האנשים שמתאמנים יעידו על כך שאת האימון הראשון הם התחילו בגלל ההשפעה הרבה שיש לפעילות גופנית על הבריאות. אך הם הצליחו להתמיד בעיקר בגלל ההרגשה הטובה שהאימון מקנה להם. האנרגיות שאחרי, השיפור באיכות החיים ואפילו בדימוי הגוף.