תכנית אימונים לריצה

ריצה טומנת בחובה קשת רחבה של תועלות, בין היתר בכוחה לשפר את איכות השינה ומצב הרוח, מסייעת בשריפת קלוריות והפחתה במשקל, משפרת את זרימת הדם והחמצן בגוף, תורמת לשיפור בריאות העצמות והמפרקים ורשימת התועלות עוד ארוכה...

יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל תועלות הריצה ישנה חשיבות רבה לנושא התאמת תכנית אימוני ריצה עבור המתאמן וזאת בהתבסס על פרמטרים שונים כמו: גיל, מצב בריאותי, רמת הכושר, העדפות אישיות, לוחות זמנים ועוד.. 

מהסיבה הזאת, יצירת תכנית אימון ריצה מסודרת ומותאמת אישית, מהווה דרך אופטימלית להנאה מכל התועלות הטמונות בריצה.  

תכנית ריצה למרחקים

אז בעוד שישנם כאלו אשר רצים בכדי ליהנות מתועלות הריצה וכמובן גם עבור ההנאה ישנם אחרים אשר בנוסף מציבים לעצמם גם מטרות ויעדים, כגון לסיים בהצלחה את מרחק  הריצה אותו הציבו לעצמם כיעד לשפר זמנים, להגדיל מרחקים ועוד.

קיימים ברחבי רשת האינטרנט מגוון רחב של תכניות ריצה גנריות, אולם, בכדי להגיע מוכנים למרוץ ולהימנע מסיכוני פציעה, חשוב מאוד להקפיד כי תכנית הריצה תותאם באופן אישי למתאמן ולתנאי המרוץ הספציפי.

כמובן, שבהליך יצירת התוכנית, חשוב לבדוק מהן דרישות וצרכי המתאמן.

האם זו לו הפעם הראשונה בה משתתף במרוץ מסוג זה או אולי מדובר ברץ מנוסה, אשר מטרתו הינה לשפר זמני ריצה?

גם אורך המסלול ואופיו מהווים פרמטר אשר ישפיע במידה רבה על תכנית הריצה.

כמובן, שבהליך הרכבת תכנית האימונים, נדרש לתת דגש הן על תקופות האימונים והן על נושא הדרגתיות ועצימות האימונים.

תכנית אימון ריצה מותאמת אישית

בתור מאמן ריצה מקצועי ומנוסה אני יכול להעיד כי תכנית אימון ריצה פרטנית ומותאמת אישית מהווה אמצעי חשוב ומשמעותי לעמידה במטרות עם מינימום סיכוני פציעה במהלך הדרך. 

תכנית ריצה פרטנית נותנת מסגרת מחייבת עבור מתאמן  להתמדה, דבקות במטרה והשגתה.

מסיבה זו, אני שם דגש מיוחד על התאמת תכנית ריצה פרטנית לכל אחד מהמתאמנים ובנייתה בשיתוף עם המתאמן בהתבסס על שיחת היכרות אישית עמו, על הבנה מקיפה של הצרכים, הציפיות והמטרות אותן הוא מעוניין להשיג וכמובן התאמה למצבו הגופני ולרמת כושרו.

לפרטים נוספים על קבוצות הריצה ועל תכניות הריצה, מוזמנים ליצור עמי קשר כבר היום.